Ultimele stiri

Presa franceză: Carrefour vrea să se retragă din România! Reacția companiei

Grupul francez de retail Carrefour evaluează posibilitatea de a-și retrage operațiunile din România, conform presei franceze. Compania a mandatat o bancă de investiții pentru a analiza interesul potențialilor cumpărători, într-un context în care Carrefour își revizuiește prezența internațională, vizând și Polonia și Argentina, după vânzarea filialei din Italia.

Decizia de a evalua vânzarea activelor din România face parte din revizuirea globală a portofoliului Carrefour, anunțată de CEO-ul Alexandre Bompard la Adunarea Generală a Acționarilor din mai 2025. Grupul a vândut deja operațiunile din Italia (aproximativ 1.200 de magazine) și explorează ieșirea din Polonia și Argentina, prin intermediul băncilor de investiții JP Morgan și Deutsche Bank.

Analiștii consideră că mutarea nu surprinde, Carrefour concentrându-și investițiile pe piețele strategice, precum Franța, Spania și Brazilia, și reducând treptat expunerea pe piețele cu randament mai redus.

Retailerul operează o rețea extinsă de hipermarketuri, supermarketuri și magazine de proximitate și se numără printre cei mai mari angajatori din sectorul de retail din România. În ciuda speculațiilor privind o eventuală vânzare, performanțele companiei rămân stabile, cu o creștere comparabilă a cifrei de afaceri de 0,2% în trimestrul trei și un trend pozitiv pe primele nouă luni.

Ce a transmis Carrefour România

Reprezentanții companiei au subliniat că, deși se derulează o analiză a portofoliului, operațiunile locale rămân solide. În primele nouă luni ale anului 2025, Carrefour România a raportat vânzări de 2,29 miliarde de euro, în creștere cu 1,9% comparativ cu perioada similară a anului trecut.

În primele nouă luni ale anului, Carrefour România a înregistrat vânzări de 2,29 miliarde de euro, în creștere cu 1,9% în termeni comparabili, raportat la perioada similară din 2024.

Carrefour își menține în continuare poziția solidă pe piață și să atragă clienți prin ofertele și politicile sale adaptate contextului economic. De la începutul acestui an, compania a continuat programul de reduceri pe termen lung, care include până la 2.000 de articole la preț redus, consolidându-și astfel poziția de partener de încredere pentru clienți.

Inițiativele recurente, precum Bucuria începe cu prețuri mici, cataloagele săptămânale de oferte și reducerile constante din platforma de loialitate Act for Good sunt concepute pentru a aduce valoare și accesibilitate fiecărui client. Un alt exemplu concret este și inițiativa de sprijinire a clienților în contextul modificărilor măsurilor fiscale, prin care aceștia pot primi înapoi de două sau chiar trei ori valoarea TVA-ului pentru produsele ale căror prețuri au fost majorate.

În prezent, compania derulează o nouă campanie exclusivă în platforma Act for Good, cu până la 1.000 de produse la preț redus între 10% și 20%, accesibile prin scanarea codului AFG din aplicație.

Grupul continuă implementarea planului strategic în România, care vizează deschiderea a peste 30 de magazine noi în 2025, dezvoltarea segmentului de comerț online și consolidarea parteneriatelor locale cu producătorii români, având deja o rețea puternică de 1.500 de parteneri locali. De altfel, la nivelul întregii rețele de furnizori, 93% sunt companii românești, sprijinind economia locală”, au declarat reprezentanții Carrefour pentru „Adevărul”.

Lasati un comentariu